Met het opzetten van een menustructuur van je website orden je deze informatie en bring je overzicht aan.
Eén van de eerste dingen die een bezoeker van je website ziet is het menu.
Verplaats je bij het making van je menustructuur voor je website dan ook in je bezoeker: zie jij in één oogopslag waar jouw pagina over gaat?
Een onduidelijke menustructuur wordt vaak veroorzaakt door te generieke namen.
Bezoekers van je website verwachten dat de belangrijkste pagina’s links in het menu staan, zet pagina’s als “contact”, “klantenservice” en “over ons” achteraan en begin je menustructuur met bijvoorbeeld de diensten die je aanbiedt.
Het gebruik van submenu’s (een navigatie van meerdere menus’) kan verwarrend werken voor de bezoeker van je website.
De bezoeker moet namelijk eerst op het menu klikken of met de muis over het menu bewegen om alle pagina’s te zien, eigenlijk verstop je dus de andere pagina’s van je website.
Bij websites met vanaf ongeveer 10 pagina’s zal je toch een bepaalde structuur moeten gaan aanbrengen om je website overzichtelijk te houden.
Wanneer je verschillende pagina’s gaat onderbrengen in een submenu probeer dan gerelateerde pagina’s onder één menu te plaatsen.
Pagina’s die je goed kunt onderbrengen in een submenu zijn bijvoorbeeld producten of diensten die je aanbiedt.
De verschillende pagina’s waarin je je dienstverlenging beschrijft bring je dan onder in het menu “Producten” of “Diensten”.
Ook alle pagina’s gerelateerd aan de klantenservice kun je goed in het menu “klantenservice” plaatsen, denk hierbij bijvoorbeeld aan de pagina’s: Veel gestelde vragen, blog, nieuws en handleidingen.
Mister Smart pakket tot 7 pagina’s: Submenu’s meestal niet nodig
Mister Premium pakket tot 20 pagina’s: Vanaf ongeveer 10 pagina’s is het gebruik van submenu’s meestal nodig voor het overzichtelijk houden van je website
Wij hopen dat je met dit artikel de menustructuur van je website kunt gaan opzetten.
Heb je vragen dan helpen wij je natuurlijk graag.