:

Wat is de grootste foodtrend op dit moment?

Kay de Haan
Kay de Haan
2025-07-18 00:29:42
Count answers : 30
0
De link tussen voeding en gezondheid wordt steeds sterker gelegd. Je bent immers wat je eet. Minder alcohol, minder vlees en meer aandacht voor gezonde dranken, ambachtelijke salades en onbewerkte producten, dat is het nieuwe normaal. De coronacrisis, waarbij mensen met overgewicht meer risico’s liepen, zorgt voor nog meer aandacht voor een uitgebalanceerd dieet. Superfoods en modediëten volgen elkaar snel op en de kennis bij de consument over wat wel of niet bijdraagt aan een betere gezondheid neemt toe.
Valerie Ramautar
Valerie Ramautar
2025-07-17 23:20:03
Count answers : 31
0
De food trend die op dit moment hot en happening is in food land is minder vlees eten en ook vegan recepten winnen populariteit. Een trend van de laatste tijd is vegan eten. Steeds meer mensen kiezen ervoor om minder, of helemaal geen dierlijke producten te eten en gaan over op plantaardige alternatieven. Het idee achter deze trend is dat het eten van plantaardige voeding niet alleen gezonder is, maar ook beter voor het milieu en dierenwelzijn. Lokaal en seizoensgebonden voedsel is al een tijdje een trend. Sterker nog: het lijkt steeds belangrijker te worden. Door lokaal en seizoensgebonden voedsel te eten, wordt de ecologische voetafdruk verkleind, omdat er minder transport nodig is. Ook bij deze trend wordt aan duurzaamheid gedacht dus. Ook willen we met z’n allen steeds minder toegevoegde suikers eten.

Lees ook

Wat zijn de eettrends voor 2025?

De nieuwste foodtrends 2025 draaien om gemak, smaak en gezond. Van de heerlijke Aziatische keuken t Lees meer

Wat zijn de eettrends van consumenten?

Consumenten zijn steeds meer op zoek naar duidelijke informatie over (ultra)bewerkte voedingsmiddele Lees meer

Jurre Koç
Jurre Koç
2025-07-17 21:55:34
Count answers : 32
0
Culinair vulgair is een trend die we veel op TikTok voorbij zien komen, oftewel bizarre foodcombinaties. Sushi is altijd een goed idee. Ultiem gemak staat dit jaar voorop en met de chopped salad zet je gemakkelijk lekkere salades of sandwiches op tafel. Dé TikTok hype waar je niet omheen kan: gerechten smashen. Een trend die al wat langer meedraait is Matcha, een groene theepoeder uit Japan. Ben jij al bekend met het trending butter board. Last but not least: pasta met feta, deze foodtrend blijft een favoriet van velen.
Senna Özcan
Senna Özcan
2025-07-17 21:11:44
Count answers : 23
0
Lazy Girl Dinner was dé redder in nood voor iedereen die van gemak houdt. Deze foodtrend was dé redder in nood voor iedereen die van gemak houdt. De gezonde opvolger van #girldinner draait om snelle, simpele maaltijden die weinig voorbereiding vragen. Deze foodtrend was dé redder in nood voor iedereen die van gemak houdt. Makkelijk, snel én voedzaam: precies wat je nodig hebt na een lange dag.

Lees ook

Wat is trendy in 2025?

Veel modemerken hebben hun zomer 2025 collectie gelanceerd, lees erover in het onderstaande trendnie Lees meer

Wat eet je in de toekomst?

Plantaardige kip, schnitzels verrijkt met omega 3, tonijn zonder vis, kaas zonder zuivel. Het voeds Lees meer

Zoë Mathol
Zoë Mathol
2025-07-17 20:17:55
Count answers : 27
0
1. Een van de grootste TikTok foodtrends van 2022 was de 15 hour potato. 2. De TikTok tortilla is misschien wel de leukste TikTok trend om zelf te maken, je kunt er namelijk alle kanten mee op en ook nog eens al je restjes in verwerken. 3. Tot slot de meest recente TikToktrend, het butter board.
Senna Yavuz
Senna Yavuz
2025-07-17 20:12:13
Count answers : 39
0
De food trend die op dit moment hot en happening is in food land is minder vlees eten (flexitariër) en ook vegan recepten winnen populariteit. Het idee achter deze trend is dat het eten van plantaardige voeding niet alleen gezonder is, maar ook beter voor het milieu en dierenwelzijn. Een trend van de laatste tijd is vegan eten. Steeds meer mensen kiezen ervoor om minder, of helemaal geen dierlijke producten te eten en gaan over op plantaardige alternatieven.

Lees ook

Wat zijn de trends op dit moment?

PwC heeft vijf wereldwijde megatrends geïdentificeerd die de wereld blijvend veranderen: klimaatvera Lees meer

Hoe vind je trending producten?

Om trending producten te vinden, kun je verschillende websites en tools gebruiken. Een van de manie Lees meer

Jurre Koç
Jurre Koç
2025-07-05 20:28:17
Count answers : 32
0
Een van de grootste TikTok foodtrends van 2022 was de 15 hour potato. Dit gerecht bestaat uit heel veel laagjes dungesneden aardappel die eerst gegaard worden en vervolgens in blokjes gefrituurd. Het resultaat is het ultieme krokante aardappelgerecht, zeker met een snuf zeezout eroverheen. Je maakt de 15 hour potato in, zoals de naam al doet vermoeden, 15 uur, maar dat betekent niet dat je continu bezig bent. De meeste tijd zit ‘m in het afkoelen.
Muhammed Ramautar
Muhammed Ramautar
2025-06-24 17:30:13
Count answers : 24
0
Lazy Girl Dinner was dé redder in nood voor iedereen die van gemak houdt. De gezonde opvolger van #girldinner draait om snelle, simpele maaltijden die weinig voorbereiding vragen. Denk aan een kleurrijke bowl vol groenten of een salade waarvoor je nauwelijks iets hoeft te snijden. Makkelijk, snel én voedzaam: precies wat je nodig hebt na een lange dag.

Lees ook

Wat zijn voorbeelden van consumenten?

Iedereen die iets koopt voor zichzelf is een consument. Iedereen die eten koopt bij de Jumbo, een ab Lees meer

Wat zijn trends in de economie?

De economische groei zet door, de klimaatopwarming gaat verder en de mobiliteit blijft stijgen. De Lees meer

Bas Yüksel
Bas Yüksel
2025-06-24 16:49:17
Count answers : 39
0
De link tussen voeding en gezondheid wordt steeds sterker gelegd. En terecht. Je bent immers wat je eet. Minder alcohol, minder vlees en meer aandacht voor gezonde dranken, ambachtelijke salades en onbewerkte producten, dat is het nieuwe normaal. De coronacrisis, waarbij mensen met overgewicht meer risico’s liepen, zorgt voor nog meer aandacht voor een uitgebalanceerd dieet. Superfoods en modediëten volgen elkaar snel op en de kennis bij de consument over wat wel of niet bijdraagt aan een betere gezondheid neemt toe. Tip: De consument verwacht dat foodprofessionals ze lekker én gezond kunnen verleiden. Chefs die na willen denken over een geschikt aanbod, moeten meer weten dan alleen wat lekker is, ze moeten inzicht hebben in wat past in een gezond dieet. Bijvoorbeeld meer groente en volkorenproducten, minder vlees, zout en suiker. De link tussen de klimaatcrisis en ons voedingspatroon wordt steeds duidelijker. En dat staat nog los van het dierenwelzijn in de vleesindustrie en de visserij. Daarom kiezen consumenten steeds vaker voor om minder of zelfs geen eieren, zuivel, vis en vlees te eten. Daarnaast heeft (met name rood) vlees een slechte reputatie op het gebied van gezondheid. Tip: Nu er steeds meer en steeds betere vleesvervangers zoals peulvruchten opduiken in horeca en retail is het voor een groeiende groep consumenten eenvoudig en aantrekkelijk minder of geen vlees te eten. Horecaprofessionals die hierop inspelen met een afwisselend en origineel aanbod aan voedzame en lekkere maaltijden op basis van planten zullen snel fans opbouwen. Je gasten zijn je beste marketeers. Niemand anders weet zoveel aandacht te genereren rond jouw keuken als de consumenten die graag hun nieuwste foodontdekking delen met hun vrienden en volgers op social media zoals Facebook en Instagram. Steeds meer chefs houden bij de ontwikkeling van hun gerechten daarom niet alleen rekening met de smaak, maar ook met de looks van een gerecht. Tip: Felle, contrastrijke kleuren met olie in je soep, een originele presentatie van je amuse, prachtig servies of een over the top opmaak van je kleurrijke salade, alles wat een gerecht aantrekkelijk maakt voor een mooie foto zorgt ervoor dat het wordt gedeeld. Hetzelfde geldt trouwens voor de perfect serve van een mooie cocktail of mocktail. Denk na over je glaswerk en speel met kleuren en garneringen en zorg ervoor dat jouw creaties eruit springen op social media. We eten, slapen, werken en leven niet meer volgens een vast ritme óf op een vaste plek. Een toenemend aantal mensen maakt gebruik van de digitale mogelijkheden en werkt op een tijd of plek dat het hem of haar uitkomt. Bij die moderne stijl van leven, wonen en werken, hoort ook een eigen(wijze) dagindeling. Tip: De maaltijdmomenten ontbijt, lunch en diner zijn niet langer heilig. We eten niet aan de lunchtafel op kantoor, maar steeds vaker on the go en in de horeca. En ook nog eens op een moment dat in ons persoonlijke schema past. Werkdagen van negen tot vijf zijn ouderwets, de gast van nu bepaalt zelf zijn tijd en plaats voor de maaltijd. Niet voor niets zijn de all-day breakfasts niet aan te slepen of bestellen gasten al vroeg een goed gevulde maaltijdsalade om op tijd en met voldoende energie bij hun bootcamp-training aan te treden. Zorg dus voor een breed aanbod van verschillende gerechten, de hele dag door verkrijgbaar.