Duurzaamheid is al een paar jaar een focuspunt, maar in 2025 zal het de norm worden.
FoodTrucks zullen steeds meer investeren in milieuvriendelijke praktijken zoals het gebruik van herbruikbare verpakkingen, composteerbare materialen en lokale, seizoensgebonden ingrediënten.
De vraag naar internationale smaken blijft groeien.
In 2025 zullen FoodTrucks meer gerechten aanbieden die wereldse keukens combineren, zoals Japanse taco’s, Koreaanse BBQ-pizza’s of Peruaanse ceviche in een Mexicaanse twist.
Met de toenemende focus op gezondheid en welzijn zullen FoodTrucks in 2025 nog meer plantaardige en gezonde opties aanbieden.
FoodTrucks spelen ook in op trends zoals keto-, paleo- en proteïnerijke diëten, zodat er voor iedere levensstijl iets te vinden is.
De technologie blijft zich ontwikkelen, en FoodTrucks gaan hierin mee.
In 2025 zullen meer trucks gebruikmaken van apps en QR-codes voor contactloze bestellingen, en zelfs AI-gebaseerde aanbevelingen voor gerechten op basis van je smaakvoorkeuren.
FoodTrucks zullen zich in 2025 nog meer onderscheiden met thema’s en unieke belevingen.