:

Welke vragen stel je aan je klanten?

Faas Brugman
Faas Brugman
2025-07-18 04:52:28
Count answers : 3
0
Branche gerelateerde vragen Hoe ervaar je momenteel de branche? Welke trends zijn er in jullie markt? Hoe staat het momenteel met de collega bedrijven in de omgeving? Welke marktcijfers zijn er beschikbaar? Wat betekent dit voor jou? Vragen over het Bedrijf Hoe ervaar jij de branche ontwikkelingen in je eigen bedrijf? Hoe onderscheid jij je van jouw rechtstreekse concurrent? Wat is je doelgroep? Wat voor publiek ontvang jij zoal in jouw winkel? Hoe is de omzet ontwikkeling in je winkel? Wat is er in afgelopen periode veranderd? Wat betekent dit voor je? Op welk gebied liggen er voor jou nog kansen? Wat doe jij specifiek om traffic naar je winkelvloer te genereren? Wat zijn de meest gehoorde opmerkingen van jouw publiek? Hoe zit uw organisatie in elkaar? Beleid van het bedrijf Hoe ga je om met de genoemde ontwikkelingen? Wat wil je graag bereiken? Welke doelen hebben jullie? Wat zijn je bedrijfsmatige plannen voor de toekomst? Hoe staat het met de realisatie van deze plannen? Wat verwacht je daarin van je leveranciers? Van ons? Behoefte gerelateerde vragen Wat moet er veranderen om je doel te halen? Wat heb je dan precies nodig? Wat kan ik voor jou doen om die behoeften te vervullen? Waarmee kunnen wij jou helpen om de omzet te vergroten? Waarmee kunnen wij helpen om meer klanten te vinden? Waarmee kunnen wij helpen om kosten te verlagen? Wat heb je nodig om jouw doelgroep binnen te halen? Wat heb je nodig om een nieuw product te introduceren? Budget vragen Hoe zien je cijfers er uit: omzet, rendement, doorverkoop? Wat betekent dit voor jou als je hieraan niets doet? Wat levert jou een extra klant op? Wat levert het op als wij je omzet met 10% verhogen? Wat ga je aan financiële middelen inzetten om je doel te behalen? Welk budget is er al? Vragen aangaande de Besluitvorming Wie besluit hierover? Wie kijkt er nog meer naar? Wat zijn de belangrijkste criteria op basis waarvan jullie beslissen? Hoe gaan jullie met dit soort beslissingen om? Wat heb je nog van ons nodig om tot besluitvorming te komen?
Jayda Sanders
Jayda Sanders
2025-07-18 04:15:35
Count answers : 4
0
De vragen die je kunt stellen aan je klanten zijn onder andere: - "Gefeliciteerd met het winnen van de innovatieprijs. Hoe heeft u dat voor elkaar gekregen?" - "Dat hebben jullie als management goed aangepakt! Welke bijdrage heeft u hieraan geleverd waardoor dit zo goed werkte?" - "Welke eisen stelt u aan een leveranier?" - "Wanneer wilt u dit project uitvoeren?" - "Moet het product geleverd worden in week 10 of week 11?" - "Gaat uw voorkeur uit naar een eenjarige of een meerjarige overeenkomst?" - "Als u zou mogen beslissen, dan kiest u toch voor ons?" - "U bent het toch met mij eens dat wij u de meeste voordelen bieden?" - "Hoe heeft u dit gesprek ervaren?" - "Wat voor gevoel houdt u over aan onze aanpak?"
Sofie Remmers
Sofie Remmers
2025-07-18 03:17:48
Count answers : 1
0
#1 Wat is de datum en locatie? #2 Hoeveel gasten worden er verwacht? #3 Wat is het budget? #4 Welke drie dingen maken het feest succesvol? #5 Wat wil jouw klant absoluut niet?
Jesper Said
Jesper Said
2025-07-18 01:40:05
Count answers : 0
0
Kun je in het kort vertellen wat bedrijf X doet? Hoe lang bestaat het bedrijf al? Wie is je doelgroep? Hoeveel medewerkers werken er bij X? Wat is jouw functie bij X? Wat was de situatie op de werkvloer voordat je bij ons aanklopte? Waar liep je tegenaan? Waarom was dat een probleem? Wat vond je er vervelend aan? Wanneer dacht je: nu ga ik hulp zoeken? Wat waren belangrijke criteria voor een nieuwe oplossing? Welke andere producten of diensten heb je overwogen of geprobeerd? Waarom koos je voor ons in plaats van de concurrent? Hoe ontdekte je ons product/onze dienst Y? Hoelang werk je nu met Y? Hoe makkelijk of moeilijk was het om met Y aan de slag te gaan? Welke collega’s werken ermee en hoe? Voldoet Y aan je verwachtingen? Hoe voelt het om met product/dienst Y te werken? Wat vind je het fijnst aan Y? Waarom? Wat maakt Y anders dan wat je eerder gebruikte? Hoe is de situatie verbeterd? Kun je cijfers met mij delen waaruit die impact blijkt? Hoe helpt Y je bij het behalen van je doelen? Hoe reageerden medewerkers op Y? Wat merkten jullie eigen klanten van de overstap/implementatie? Hoe vond je de samenwerking? Wat zou je graag anders zien aan Y?
Milou van de Brink
Milou van de Brink
2025-07-18 01:12:53
Count answers : 3
0
Je stelt steeds dezelfde vier vragen: Hoe gaat het met uw bedrijf, bedrijf X? Vraag naar de ontwikkelingen bij je klant en luister. Wat speelt er in de branche van bedrijf X? Vraag wat de branche betreft waarin de klant werkzaam is. En luister. Wat hoort u van onze concurrenten? Vraag specifiek naar de dingen die uw klant oppikt van de concurrenten. Wat hij oppikt is wat hij nu opmerkt. Ga niet in discussie, 'luister gewoon'. Hoe doen we het, leverancier Y? Vraag naar zijn recente ervaringen met uw organisatie. En luister.