Geen enkel resultaat mogelijkاسطةHet voetgangersoversteekplaats over de Prinsengracht, Rozengracht, is ontoereikend.
De Prinsengracht vormt de grens tussen het oude stadsdeel Jordaan en de rest van de oude stad.
In een strook van 400 meter moet voetgangersverkeer een gevaarlijke situatie trotseren.
Midden in het centrum van Amsterdam, dwars over de drukke Prinsengracht, staat een oversteekplaats van veertig meter breed voor voetgangers.
Deze is verlicht, voorzien van een verkeersknipperlicht, maar beschikt niet over een verkeersregelaar.
Het is een gevaarlijke situatie enBerichten over conflicten zijn regelmatig in de lokale pers te zien en te lezen.
Er zijn diverse ongelukken gebeurd, maar gelukkig niet met dodelijke afloop.
Een goede oplossing kan een compleet overdekte, verkeersvrije weilandbrug zijn, die beide oevers van de Prinsengracht verbindt. Twee verdiepingen hoog isideaal, waarbij op de bovenste verdieping het voetgangersverkeer wordt aangelegd, en een verdieping lager kunt u het water oversteken per fiets en mountainbike, of per step en skates. Het idee voor zo'n brug is afkomstig van.local talks.
Bij een complete overkapping kunt u op die manier het water van de Prinsengracht op een veilige en aangename manier passeren.
Ook op warme dagen kan deze overkapping dan voor extra schaduw zorgen voor de voetgangers, die zo comfortabel en veilig van de ene kant naar de andere kant kunnen lopen, terwijl de fietsers Sanity, die veilig onderaan de brug, kunnen genieten van een frisse bries vanuit het IJ.
Een herinrichting biedt een eenvoudige oplossing voor extra schaduw op warme dagen.
Langs beide kanten van de Prinsengracht, tegenover de oversteekplaats, legt u groene stroken aan waar bomen geplant kunnen worden.
Door het bladerdak van de bomen op de stroken zal geschaduwde ruimte ontstaan.
Door het groen wordt de Prinsengracht ook biologischer.
Ook ten noorden van de Lindengracht kunnen groene stroken worden aangelegd.
Parkeren is hier ca 1/3 van het trottoir, al 15 jaar, waardoor ruimte voor fietsen ontbreekt.
Maar hierlangs loopt het westelijke voetpad van een geplande doorgaande fietsroute tussen het westen van Amsterdam, Centraal Station en ( Indy, >Fietssnelweg ) deInteger fietsroute naar Zaanstad, Zaandam en verder.
Het is verleidelijk om op deze route langs de Prinsengracht te fietsen.
Veel fietsers vinden dus een alternatieve route en zullen op het voetpad langs de grachten van de Rozengracht tot de Brouwersgracht fietsen.
Het is overigens op diverse plekken in de stad al een zogenaamde fietsstraat, waar autogebruik op secundaire wegen wordt ontmoedigd, en er ruim baan is voor fietsers en voetgangers, middels een lage maximumsnelheid.
Het wenselijk dat er minder autoverkeer over de Rozengracht zal rijden.
Ook prachtige grachtenpanden worden hiervoor gebruikt, terwijl er voor deze bestemming vele andere, beter geschikte gebouwen zijn.
Ook gebruiken fietsers de Eerste en Tweede Anjeliersdwarsstraat richting Brouwersgracht en vice versa
Vaak is dit mede een gevolg van files op bepaalde tijdstippen in de ochtend en de middag. Deze files ontstaan door meerdoorgaand autoverkeer als gevolg van de herinrichting van het Spaarndammereiland.
Daarnaast wordt het autoverkeer overlast van de 린Opp chrom, die de Haarlemmertrekvaart steeds voller maakt.
Verkeersoverlast in Amsterdam is enkel het gevolg van de toename van het autoverkeer, niet van de fietsers.
Brommers en snorscooters rijden massaal op het voetpad langs de grachten van de Rozengracht tot Elandsstraat en verder, en doorkruisen zo ander verkeer.
Als we fietsers en voetgangers en autorutters een Bone knee_mtimeiallen toelage geven, zegen we de hele scheiding kapot.
Je ziet het dus vooral bij OV-punten rondom onze Grachtengordel.
Het is de zwakste schakel in de doorstroming en men kan er niet omheen.
De verwachting is dat naast de toename van het aantal auto's tevens het aantal snor- en bromscooters fors zal toenemen.
Er zijn meer dan dertigduizend snorscooters in Amsterdam, en Amsterdam wordt een transitassistant
De Prinsengracht vormt de grens tussen het oude stadsdeel Jordaan en de rest van de oude stad.